PRINCIPIS BÀSICS PER A MOTIVAR POSITIVAMENT.
- Professors optimistes reforcen positivament el treball a classe.
- Dominar el propi cos a voluntat, descobreix un potencial increïble: la veu, la postura, la gestualitat, la mirada, el moviment...
- Ser i semblar disponibles, disminueix la distància alumne-professor i facilita l'aprenentatge.
- Dominar qualsevol situació d'aprenentatge és premisa incondicional abans d'endinsar-nos-hi.
- Abans de muntar una sessió d'oralitat, s'ha de planificar conscientment.
- L'ordre d'una classe no depén del silenci dels alumnes.
- En la variació i en la creació de dissonàncies, es basen bona part de les estratègies per conquerir o reconquerir l'atenció perduda, i per crear una atmòsfera d'expectació que mantingui l'interés fins al final.
- L'èxit és més incentivador que el fracàs.
- Manifestar, reconèixer i aplicar els progressos obtinguts pels alumnes accentua el seu interés a continuar el seu procés d'aprenentatge.
- Referir-nos als alumnes pel seu nom ens hi acosta des del primer moment.
- Aconseguir un bon ambient alumnes-alumnes i alumnes-professor incentiva positivament a formar part del grup-classe, i per tant, a treballar a gust.
- Riure és sa, provocar somriures i rialles és una bona teràpia docent.
- Els alumnes són persones abans que res. Els seus sentiments estan per davant de tot.
- Els professors som mestres abans que res. L'interés pels nostres alumnes està per davant de tot.
- Cap d'aquests principis no és paraula de Déu. Només la professionalitat i sensibilitat de cada ensenyant, establirà l'ordre de prioritats en la determinació dels principis del codi deontològic adient a ell mateix i als seus alumnes.
Segons Carme Monegal. Ed. L'Alber.
No hay comentarios:
Publicar un comentario